شناسهٔ خبر: 183942 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تابلوهای موزه امام علی با کدام مجوز فروخته شد؟

مهدی عباسی عضو شورای شهر گفت: بعضی آثار را ۷۰۰ دلار فروختید و اگر به فروشگاه‌های دبی مراجعه می کردیم یک تابلو بیش از این رقم بود. شما صلاحیت فروش این تابلوها را داشتید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در دویست و شصت و پنجمین جلسه صحن شورا گفت: برخی کارها به اعتماد عمومی آسیب می‌زند. بعضی آثار را ۷۰۰ دلار فروختید و اگر به فروشگاه‌های دبی مراجعه می کردیم یک تابلو بیش از این رقم بود. شما صلاحیت فروش این تابلوها را داشتید؟

وی افزود: شما یک سری برگه آورده‌اید و می‌گویید به اعتماد عمومی ضربه می‌زنند. این آثار هنوز به موزه برنگشته است. آیا تنها دو اثر به فروش رفته است؟ آیا ارزش آنها فقط ۷۰۰ دلار بوده است؟ این تابلوها را برگردانید؛ ما اعضای شورا مبلغ را جمع می‌کنیم و به شما می‌دهیم.

عباسی با طرح این سوال که۱۴۰۰ دلار پول لازم داشتید؟ یادآور شد: این سفر چقدر هزینه داشته و چه کسی هزینه را داده است؟ دو تابلو فروختیم که هزار و ۴۰۰ دلار قیمت داشت و این افتخار ملی است؟

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر هم اظهار کرد: نباید نگاه جریانی داشت و باید به رفع ایراد سیستم کمک کنیم. ما چهار کمیسیون مأموریتی و دو کمیسیون جامع داریم که کار تخصصی خود را انجام می دهند و ما به هم اعتماد داریم.

وی افزود: بنده در مواردی که تخصص ندارم با اعضای متخصص در این حوزه مشورت کرده و به آنها اعتماد می‌کنم. اگر قرار بود همکاری نداشته باشیم به شورا نمی آمدیم. در این موضوع به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و هنری مسئولیت کمیته هنری را بر عهده دارم و درخواست ما این بود در ابتدا با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مشورت می شد. احدی با من ارتباط نگرفت و از من سوالی نپرسید. بنده اشراف داشتم و می توانستم وضعیت را پیگیری کنم.

نظر شما